Retur
Returnare produse
In cazul in care esti nemultumit de produsele cumparate de la eastcom.ro si doresti sa renunti la cumparare si sa primesti banii inapoi, poti sa aplici pentru procedura de retur a produselor in 14 zile calendaristice, conform dispozitiilor Ordonantei de Urgenta nr.34/2014, privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative.
Prin contract la distanta se intelege contractul de furnizare de produse sau servicii incheiat intre un comerciant si un consumator, in cadrul unui sistem de vanzare organizat de catre comerciant, care utilizeaza in mod exclusiv, inainte si la incheierea acestui contract, una sau mai multe tehnici de comunicatie la distanta.
Dreptul de retur in 14 zile calendaristice se adreseaza doar cumparatorilor care au achizitionat produse online de pe site-ul www.eastcom.ro
Clientul are dreptul de a denunta unilateral contractul la distanta, în termen de 14 zile calendaristice, fara penalitati si fara invocarea vreunui motiv.
Pentru a vă exercita dreptul de retragere trebuie să ne informaţi cu privire la decizia dumneavoastră de a vă retrage din prezentul contract, utilizând o declaraţie neechivocă, de exemplu, o scrisoare trimisă prin poştă, fax sau e-mail.
În acest scop, puteţi folosi modelul de retragere aflat la sfarsitul acestei pagini; folosirea lui nu este însă obligatorie.
De asemenea, poti trimite un e-mail catre contact@eastcom.ro sau orice altă declaraţie neechivocă, cu toate informatiile din formularul mai sus mentionat. Dacă folosesti această opţiune, iti vom transmite fără întârziere, pe un suport durabil, de exemplu prin e-mail, confirmarea de primire a cererii de retragere.
Putem amâna rambursarea până la data la care primim înapoi produsele sau până la momentul la care ne-ai furnizat dovada că ai trimis înapoi produsele, fiind valabilă data cea mai apropiată.
Termenul de 14 zile calendaristice prevazut pentru exercitarea acestui drept intra in vigoare:
a) ziua în care consumatorul sau o parte terţă, alta decât transportatorul şi care este indicată de consumator, intră în posesia fizică a produselor, în cazul contractelor de vânzare, sau:
(i) în cazul în care consumatorul comandă printr-o singură comandă produse multiple care vor fi livrate separat, ziua în care consumatorul sau o parte terţă, alta decât transportatorul şi care este indicată de consumator, intră în posesia fizică a ultimului produs;
(ii) în cazul livrării unui produs care constă din mai multe loturi sau piese, ziua în care consumatorul sau o parte terţă, alta decât transportatorul şi care este indicată de consumator, intră în posesia fizică a ultimului produs sau a ultimei piese;
Produse excluse, fara drept de returnare:
a) Produse confectionate dupa specificatiile prezentate de consumator sau personalizate in mod clar
b) Produse susceptibile de a se deteriora sau a expira rapid
c) Produse consumabile desigilate aferente oricarei categorii de produse din oferta
d) Produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de consumator - anumite produse din categoria INGRIJIRE PERSONALA, MAMA SI COPILUL sau SPORT SI FITNESS care se folosesc pentru igiena / ingrijire corporala sau pentru alimentatie.
e) Produse care sunt, dupa livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente
f) Inregistrari audio, video, sau programe informatice sigilate desigilate
g) Furnizarea de continut digital care nu este livrat pe un suport material
h) Casti intra-auriculare (in-ear)
i) Produse de tip comanda speciala, indiferent de categorie aduse in stoc in urma unei comenzi ferme din partea ta si a efectuarii platii in avans, nu pot fi returnate
j) Doze Pick-Up, Ac pentru Doza Pick-Up, Solutii de intretinere/curatare Pick-Up, si orice astfel de produs ce intra in categoria consumabile
k) Media playere sau Playere de redare audio-video in care au fost instalate programe aditionale (Third Party). Orice produs electronic caruia i s-a efectuat update de firmware neoficial (custom).
Aceste exceptii se aplica conform Art. 16 din O.U.G. 34/2014.
Omisiunea informaţiilor privind dreptul de retragere
În cazul în care eastcom.ro nu a transmis consumatorului informaţiile privind dreptul de retragere conform dispozitiilor OUG 34/2014, perioada de retragere expiră la 12 luni de la sfârşitul perioadei iniţiale de retragere de 14 zile calendaristice.
În cazul în care eastcom.ro a transmis consumatorului informaţiile privind dreptul de retragere în termen de 12 luni de la data la care produsele/serviciile se considera livrate, conform mentiunilor din sectiunea de mai sus, perioada de retragere expiră în 14 zile calendaristice de la data la care consumatorul primeşte informaţiile respective.
Obligaţiile care revin eastcom.ro în cazul retragerii:
eastcom.ro rambursează toate sumele pe care le-a primit drept plată din partea consumatorului, inclusiv, după caz, costurile livrării, fără întârziere nejustificată şi, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile calendaristice de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului în conformitate cu dispozitiile legii.
eastcom.ro rambursează sumele menţionate mai sus folosind aceleaşi modalităţi de plată ca şi cele folosite de consumator pentru tranzacţia iniţială, cu excepţia cazului în care consumatorul a fost de acord cu o altă modalitate de plată şi cu condiţia de a nu cădea în sarcina consumatorului plata de comisioane în urma rambursării.
Fără a aduce atingere primului paragraf al prezentei sectiuni, eastcom.ro nu este obligat să ramburseze costurile suplimentare în cazul în care consumatorul a ales în mod explicit un alt tip de livrare decât livrarea standard oferită de eastcom.ro
Cu excepţia cazului în care eastcom.ro s-a oferit să recupereze el însuşi produsele, în cazul contractelor de vânzare, eastcom.ro poate amâna rambursarea până la data recepţionării produselor care au făcut obiectul vânzării sau până la momentul primirii unei dovezi din partea consumatorului conform căreia acesta a trimis produsele către eastcom.ro, luându-se în considerare data cea mai apropiată.
Obligaţiile consumatorului în cazul retragerii
Conform Ordonantei nr. 34/2014, consumatorul suportă doar costurile directe legate de returnarea produselor, cu excepţia cazului în care eastcom.ro acceptă să suporte acele costuri sau în care eastcom.ro nu a informat consumatorul că aceste costuri trebuie suportate de consumator. În cazul contractelor în afara spaţiilor comerciale, în cazul cărora produsele au fost livrate la domiciliul consumatorului la momentul încheierii contractului, eastcom.ro preia produsele pe cheltuiala sa dacă produsele, prin natura lor, nu pot fi returnate în mod normal prin poştă.
Exceptări de la dreptul de retragere:
Sunt exceptate de la dreptul de retragere, în ceea ce priveşte contractele la distanţă şi contractele în afara spaţiilor comerciale următoarele:
- furnizarea de produse confecţionate după specificaţiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar;
- furnizarea de produse care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;
- furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecţie a sănătăţii sau din motive de igienă şi care au fost desigilate de consumator;
- furnizarea de produse care sunt, după livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;
- furnizarea de înregistrări audio sau video sigilate sau de programe informatice sigilate care au fost desigilate după livrare;
- furnizarea de conţinut digital care nu este livrat pe un suport material, dacă prestarea a început cu acordul prealabil expres al consumatorului şi după ce acesta a confirmat că a luat cunoştinţă de faptul că îşi va pierde dreptul la retragere.